Na moim poddaszu

Na moim poddaszu

środa, 19 marca 2014

100. WZÓR - OWL GRANNY SQUARE

Na prośbę bardzo kreatywnej osóbki Muni z blogu Munia i Norge przełożyłam na nasze, schemat "OWL GRANNY SQUARE". Starałam się w miarę tłumaczyć słowo w słowo, ale w niektórych miejscach dodałam trochę od siebie :)


Wzór jest darmowy, zaprojektowała go Sarah z bloga http://www.repeatcrafterme.com/.
Schemat w oryginale znajdziecie pod tym linkiem http://www.repeatcrafterme.com/2012/11/owl-granny-square-crochet-pattern.html.
Na blogu Sarah'y przeczytamy "Feel free to repeat anything you see on this blog!" i taki właśnie jest jej blog, pełen inspiracji, ciekawych pomysłów i wielu darmowych wzorów.

Ale do rzeczy:)

WYJAŚNIENIE SKRÓTÓW:
o.łań.        - oczko łańcuszka
o.ścis.       - oczko ścisłe
półsł.         - półsłupek
półsł.z.n    - półsłupek z narzuconą nitką
sł.              - słupek
psł.            - podwójny słupek

Zaczynamy od zrobienia sowy, która jak piszę autorka wzoru może samodzielnie stanowić fajną aplikację.

KORPUSIK:
1.okrążenie: 1o.łań., 8 półsł.z.n. w pierścieniu (Magic Ring), połączyć o.ścis. z pierwszym półsł. (zdj.)




2.okrążenie: 1 o.łań oraz 1 półsł.z.n. wbite w pierwszy półsł. z poprzedniego rzędu, następnie po 2 półsł.z.n. wbite w każdy kolejny półsł. z pierwszego okrążenia co da nam (razem 16 półsł.z.n.), połączyć o.ścis. z pierwszym półsł.
BRZUSZEK SOWY GOTOWY, NALEŻY ZMIENIĆ KOLOR



3.okrążenie: 2 o.łań. oraz 1 sł. wbite w pierwszy półsł. z poprzedniego rzędu, następnie po 2 sł. wbite w każdy kolejny półsł. z poprzedniego okrążenia co da nam (razem 32 sł.) połączyć o.ścis. z pierwszym sł.
4.okrążenie: (uszy sowy) o.ścis., 1 półsł.z.n.; 1 sł. - 1 psł. - 1 sł. wbite razem w jeden półsł. z poprzedniego okrążenia, następnie 5 półsł.; i znów 1 sł. - 1 psł. - 1 sł. wbite razem w jeden kolejny półsł. z poprzedniego okrążenia; 1 półsł.z.n.; 1 o.ścis., zakończyć, schować nitki.

Ja osobiście nie lubię dziergać według opisu, dlatego to co powyżej zilustrowałam na schemacie:




Teraz odwracamy sowę, i na jej pleckach tworzymy taki stelaż, na którym zbudujemy nasz kwadrat. Najlepiej budowanie stelaża zacząć od prawego ucha sowy i kierować się zgodnie ze ruchem wskazówek zegara (zdj.) Stelaż dziergamy następująco: mocujemy nitkę w miejscu zaznaczonym na zdjęciu jako "start" następnie robimy 6 o.łań, i dalej słupek, który zakotwiczamy w miejscu oznaczonym czerwoną kropką i znów 3 o.łań, 1 sł. wbity w czerwoną kropkę,  3 o.łań., 1 sł., 3 o.łań, 1 sł., 3 o.łań, 1 sł., 3 o.łań, 1 sł., 3 o.łań, 1 sł., 3 o.łań. (ostatnie oczko łączymy z 3 oczkiem z początku stelaża)




Miejsce w którym kotwiczymy stelaż składa się z 32 słupków, wystarczy, że będziemy wbijać się w co 4 słupek i wtedy na pewno będzie idealnie.

W momencie kiedy stelaż jest już gotowy odwracamy z powrotem sowę "twarzą" do nas i zaczynamy wyplatać na stelażu kwadracik. Pracujemy tylko na "mostach" (naszych 3 o.łańcuszka). Każdy rząd kwadratu to inny kolor.

Kolor pierwszy: 3 o.łań.- 2 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań., 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., połączyć o.ścis. z pierwszym sł., zakończyć nitkę.


Kolor drugi: (rozpocząć w rogu) 3 o.łań.- 2 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., połączyć o.ścis. z pierwszym sł.




Kolor trzeci: (rozpocząć w rogu) 3 o.łań.- 2 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., 3 sł. - 1 o.łań. - 3 sł. wbite wszystkie w ten sam "most" (przestrzeń), 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań.,  3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań. , 3 sł. wbite w następny "most", 1 o.łań., połączyć o.ścis. z pierwszym sł.



OCZY SOWY:
OKO - 1o.łań., 8 półsł.z.n. w pierścieniu (Magic Ring), zamknąć o.ścis. z pierwszym półsł.
ŹRENICA - ( w oryginale) guziki, ale pewnie nadadzą się też koraliki, gotowe źrenice, nity itd. można też je wyszyć włóczką.

DZIÓBEK, PAZURKI:
Naszyj żółtą nitką dziubek i pazurki.

Gdybyście zauważyły jakieś błędy w opisie to dajcie znać.


Na koniec chciałabym się pochwalić moimi nowymi szydełkami, które upolowałam w Lidlu za bardzo niską cenę, te sześć szydełek kosztowało mnie około 6 zł, czyli tyle ile musiałbym zapłacić za jedno w pasmanterii. Są takie wesołe, że aż chcę się za nie chwycić i coś wydziergać :)






I jeszcze taka mała prywata - jak wiecie działam trochę w AVON - gdyby któraś z Was chciała zostać konsultantką - to zgłaszajcie się do mnie - ZAPRASZAM :)




EfkaRaj: Dziękuję :) Zapraszam serdecznie - buszuj do woli :)
Manita manitowisko: Dzięki za zorganizowanie fajnego wyzwania. Pozdrawiam
Klimju: Dziękuję :) Oj tam oj tam :) Twoja praca jest fantastyczna - życzę powodzenia :)

8 komentarzy:

  1. Aż nie wiem co napisać...zamurowało mnie !!! Dziekuje Ci z calego serca za to co zrobilas. Jesteś niesamowita. Wspanialy tutorial. Tyle pracy i serca w to wlozylas. Odezwe sie jeszcze dzisiaj. Po prostu Anioł z Ciebie, zdolny Anioł :-*******

    Sciskam Cie mocno
    Munia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już działam :D Zrobiłam śliczną sówkę, zrobiłam stelaż i .... utknęłam... Czy dobrze zrozumiałam, że w pierwszym mostku będzie 3 o łań, 2 sł + 1 o ł + 3sł +1 o ł, następnie to 3 razy robię po 3słupki oddzielając je łańcuszkami?Czyli razem będzie 72 słupki na pierwszym okręzeniu?? :P Czy coś poknociłam?

      Usuń
    2. Zgłaszam, że zadanie zostało wykonane :D Dziękuję Ci Kochana. Jutro napiszę nowy post na swoim blogu i będę Cię chwalić pod same niebiosa :D
      Ja tylko zrobiłam trochę inaczej w pierwszym okrążeniu. Chodzi o miejsce gdzie robię dwa razy po 3 słupki. Zamiast jednego łańcuszka zrobiłam pomiędzy nimi dwa oczka. Tak jak jest w następnym okrążeniu. Za pierwszym razem gdy zrobiłam jedno oczko, to w następnym okrążeniu brzydko się układało na rogach, za ciasno .... Ale całość jak napisałaś jest super :D Mam tylko nadzieję, że starczy mi zapału na cały kocyk :D

      Buziaki Kochana
      Munia

      Usuń
  2. Kochana mam jeszcze jedno pytanie i nigdzie nie mogę znaleźć obrazu lub informacji jak to zrobić. Chodzi mi o zakończenie róbótki. Gdy już zrobię ostatni słupek, wkłuję się w oczko łańcuszka następnego słupka , zrobię oczko ścisłe, odetnę nitkę...to powiedz mi proszę jak wpleść tę nitkę, żeby górna ilość oczek się zgadzała gdy będę łączyć kwadraty....

    Ściskam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muniu, najlepiej wrób nitkę w dół po słupku.

      Usuń
    2. Dziękuję :D Tak też zrobiłam :) Jesteś niezastąpionym mentorem szydełkowym :*:*:*

      Usuń
  3. Jak trwoga do Boga :)
    Witaj Kochana :)
    Czy mogłabyś mi pomóc rozgryźć następujący opis:
    Stitch explanation
    Decrease (sc2tog) - Insert hook into st and draw up a loop. Insert hook into next st and draw up a
    loop. Yarn over, draw through all 3 loops on hook.

    Hdc2tog – yarn over, insert hook into next stitch, yarn over and pull up a loop. Insert hook into
    next stitch, yarn over and pull up a loop. Yarn over and draw through all four loops on hook.

    W szczególności nie rozumiem co oznacza "sc2tog"
    Robię, tzn.próbuję zrobić myszkę amigurumi i utknęłam na zwężaniu głowy żeby powstał szpic...

    24: (sc in each of next 8 sts, sc2tog) rep 3 times [27]
    25: (sc in each of next 7 sts, sc2tog) rep 3 times [24]
    26: (sc in each of next 6 sts, sc2tog) rep 3 times [21]
    27: (sc in each of next 5 sts, sc2tog) rep 3 times [18]
    28: (sc in each of next 4 sts, sc2tog) rep 3 times [15]
    29: Sc in each st around
    30: (sc in each of next 3 sts, sc2tog) rep 3 times [12]
    31: Sc in each st around
    32: (sc in each of next 2 sts, sc2tog) rep 3 times [9]
    33: (sc in next st, sc2tog) rep 3 times [6]

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź :D

    Ściskam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję CI Kochana za email. Napisałam przed chwilką do CIebie następny jak zwykle z moimi szydełkowatymi dylematami...ale też w załączniku czeka na Ciebie pewna niespodzianka - mam nadzieję, że CI się spodoba :*

    Pozdrawiam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń